بهترین زمان سفر به تایلند image

بهترین زمان سفر به تایلند

Super Administrator ۱۴۰۲/۱۰/۲۸ دسته: تایلند, پوکت
بهترین زمان سفر به تایلند

گرچه انتخاب بهترین زمان سفر به تایلند تا حد زیادی با سلیقه افراد ارتباط دارد، اما از آنجایی‌که آب‌وهوای تایلند گاه می‌تواند طاقت‌فرسا باشد، بهتر است زمان سفرتان را با سلیقه جمعی گردشگران تنظیم کنید. تایلند هم مثل هر مقصد دیگری فصل پربازدید، فصل میانه، و فصل کم‌بازدید دارد که جزئیات هرکدام از این فصول به شرح زیر است.

فصل پربازدید (اواسط پاییز تا اواسط زمستان)

در این فصل بارش باران به حداقل می‌رسد و به همین دلیل بهترین فرصت برای ساحل‌دوستان و کسانی که به آفتاب گرفتن علاقه دارند، فراهم می‌شود. میانگین دمای هوا در فصل پربازدید تایلند بین 18 تا 32 درجه سلسیوس متغیر است؛ اما نباید فراموش کنید که ارتفاعات تایلند در ساعات شب ممکن است کمی بیش از حد انتظارتان خنک شوند، بنابراین اگر بازدید از این مناطق در برنامه سفر شماست، سعی کنید مختصر لباس گرمی به همراه داشته باشید.

گرچه سخن از فصل پربازدید تایلند در میان است، اما در این فصل فستیوال‌های فرهنگی و حال‌وهوای کریسمس وجود ندارد. بااین‌حال بعضی از مراسم مهم مثل تولد شاه تایلند در اواخر پاییز برگزار می‌شود. علاوه‌بر این مراسم سال نوی چینی‌ها هم به دلیل تاریخ متغیرش ممکن است در زمستان برگزار شود. قبل از سفر به تایلند در فصل پربازدید، بهتر است به رزرو سریع هتل و مراکز گردشگری توجه کنید؛ چراکه جمعیت عظیم گردشگران این کشور ممکن است هر لحظه ظرفیت مکان مد نظرتان را تکمیل کند.

فصل میانه (اواخر تابستان و اوایل پاییز)

با شروع ماه آخر تابستان، هوای تایلند رفته‌رفته به نفع صنعت گردشگری تغییر می‌کند و تعداد مسافران روز‌به‌روز بیشتر می‌شوند؛ اما این تعداد فقط با فرا رسیدن زمستان به اوج می‌رسد. در این فصل بارش‌های پراکنده‌ای در سرزمین تایلند می‌بینیم. بااین‌حال در روزهای آفتابی فرصت ساحل‌گردی فراهم می‌شود. به‌دلیل آنکه در فصل میانه تایلند، جمعیت گردشگران به حداکثر نرسیده است، سواحل خلوت و آرام‌تری در انتظار شما خواهد بود.

ر بازدید.jpg
شلوغی گردشگران در تایلند

فصل کم‌بازدید (بهار و دو ماه اول تابستان)

دو ماه اول بهار گرم‌ترین روزهای تایلند را دارند و با فرا رسیدن ماه‌های اول و دوم تابستان، بارش‌های شدید این سرزمین فرا می‌رسد و گاه ممکن است چاره‌ای جز ماندن در هتل و تماشای سیلاب را نداشته باشید؛ به همین دلیل آمار سفر به تایلند در این روزها به حداقل می‌‎رسد. البته عده کمی از گردشگران هم در این فصل دلایل خودشان را برای سفر به تایلند دارند که از آن‌ها می‌توانیم به تولد پادشاهان تایلند و روز مادر اشاره کنیم. در این مراسم فرهنگی، در شهرهای مختلف تایلند مراسم آتش‌بازی و شمع‌چینی برگزار می‌شود. ضمن اینکه قیمت پایین امکانات گردشگری در این دوره از سال باعث می‌شود علاقه‌مندان فرهنگ تایلند سفرشان را به فصل کم‌بازدید موکول کنند.

1ilk84e95a0z.jpg
بارش شدید باران در تایلند

دیدگاه شما