روش‌های حمل‌ونقل در تایلند image

روش‌های حمل‌ونقل در تایلند

Super Administrator ۱۴۰۲/۱۰/۲۸ دسته: تایلند, پوکت
روش‌های حمل‌ونقل در تایلند

روش‌های حمل‌ونقل در تایلند

از مترو گرفته تا فری، اتوبوس شبانه، تاکسی و توک‌توک، تایلند انواع مختلفی از حمل‌ونقل را پیش پای شما قرار می‌دهد تا در هر ساعتی از روز و با هر مبلغی که در جیبتان است بتوانید به راحتی جابه‌جا شوید. در این قسمت از راهنمای سفر به تایلند قرار است انواع روش‌های حمل‌ونقل برون‌شهری و درون‌شهری را معرفی کنیم.

رفت‌وآمد برون‌شهری در تایلند با هواپیما

خطوط هوایی تایلند بسیار متعهد، سریع و مقرون‌به‌صرفه هستند و فقط شرایط نامساعد آب‌وهوا می‌تواند مانع پروازشان شود. همه شهرهای مهم توریستی تایلند هم فرودگاه دارند. اگر قرار است در طول سفر به تایلند مسافت‌های طولانی را طی کنید، مثلاً از شمال تایلند به جنوب آن بروید، هواپیما احتمالاً ارزان‌ترین و بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود؛ اما بد نیست قبل از تجربه چنین سفری توجه داشته باشید که دو ایرلاین «Nok Air» و «Air Asia» از ایرلاین‌های ارزان تایلند هستند و قیمت بلیطشان از 25 دلار شروع می‌شود. ایرلاین‌های تایلند ممکن است حساسیت زیادی نسبت به وزن بارهای شما نشان دهند. بنابراین اگر وسایل زیادی همراهتان است حتماً 4 ساعت قبل از پرواز هزینه‌های اضافی آن را پرداخت کنید.

رفت‌وآمد برون‌شهری با قطار در تایلند

خطوط راه‌آهن تایلند به قدری سریع و کارآمد هستند که به گردشگران این امکان را می‌دهند که با حداقل هزینه به دوردست‌ترین و بکرترین نقاط این کشور سفر کنند؛ ضمن اینکه قطارهای تایلند از نظر تنوع در سطح خوبی قرار دارند و با انواع سطح مالی سازگار هستند. انواع قطارهایی که در تایلند مسافران بین‌شهری را جابه‌جا می‌کنند، به شرح زیر است:

  • قطارهای معمولی «ORD»: این قطارها از نظر سرعت و امکانات در پایین‌ترین سطح قرار دارند و به‌طبع قیمتشان هم ارزان‌تر است. بیشتر واگن‌های قطارهای معمولی صندلی‌های درجه 3 دارند. صندلی‌های درجه 3 برای سفرهای کوتاه مناسب است؛ زیرا امکاناتی مثل کولر و پشتی راحت در آن‌ها وجود ندارد.
  • قطارهای تندرو: قطارهای تندرو دارای صندلی‌های درجه 2 و درجه 3 هستند و تفاوتشان با قطارهای معمولی در تعداد توقفات کمترشان است. صندلی‌های درجه 2 این قطارها پرطرف‌دارترین نوع صندلی برای مسافران است که بسته به مسیرتان می‌توانید از آن به عنوان تخت‌خواب هم استفاده کنید. این صندلی‌ها برای خانم‌هایی که به‌تنهایی سفر به تایلند را تجربه می‌کنند، بسیار مناسب است؛ زیرا در بعضی از قطارهای تندرو قسمت مخصوص بانوان هم وجود دارد.
  • قطارهای سریع‌السیر «Express»: انواع صندلی درجه 1، درجه 2 و درجه 3 در این قطارها دیده می‌شود. صندلی‌های درجه 1 قطارهای سریع‌السیر تایلند در کوپه قرار گرفته‌اند و از امکاناتی مثل کولر، تخت‌خواب و دست‌شویی خصوصی بهره‌مند هستند. قطارهای سریع‌السیر فقط در مبدأ و مقصد توقف دارند. بنابراین سریع‌ترین و گران‌ترین نوع قطار در این کشور هستند.
train.jpg
قطار تایلند

رفت‌وآمد در تایلند با اتوبوس

در تایلند، اتوبوس بهترین گزینه برای کسانی است که دنبال رفت‌وآمد ارزان برون‌شهری و درون‌شهری هستند. با استفاده از اتوبوس‌ می‌توانید تمام شهرهای تایلند را گشت بزنید. اتوبوس‌های برون‌شهری تایلند به دو نوع معمولی و ویژه تقسیم می‌شوند. همان‌طور که انتظار می‌رود، پیشنهاد این راهنمای سفر به تایلند استفاده از اتوبوس‌های ویژه برای سفرهای طولانی است؛ چراکه فضای صندلی‌های این وسیله نقلیه زیاد است و برای استراحت راحت‌تر هستند؛ ضمن اینکه از امکاناتی مثل نمایشگر، کولر و حتی دست‌شویی هم برخوردار هستند. اگر سفرتان کمتر از 3 ساعت طول می‌کشد، برای کاهش هزینه‌ها بهتر است از اتوبوس معمولی استفاده کنید.

bus-1.jpg
اتوبوس‌های تایلند

رفت‌وآمد در تایلند با توک‌توک

اگر تجربه سفر به هند، مالزی یا سریلانکا را داشته باشید، حتماً می‌دانید که توک‌توک یکی از در دسترس ترین و کارآمدترین وسایل نقلیه درون‌شهری در این کشورهاست. این وسیله در تایلند هم کاربرد بسیاری دارد و ضمن اینکه سریع است، قیمت ارزانی دارد. توجه داشته باشید که در ساعات شلوغی توک‌توک‌ها ممکن است پشت ترافیک‌های طولانی بمانند؛ ضمن اینکه طبق تجربیات مسافران قبلی تایلند بهتر است قبل از سوارشدن بر توک‌توک، قیمت را با راننده آن طی کنید.

96ecbff3-d966-433e-b693-d3bdece409a3.jpg
توک‌‌توک‌های تایلند

رفت‌وآمد در تایلند با مترو

گرچه بسیاری از شهرهای تایلند ساخت مترو را در برنامه‌های توسعه‌شان قرار داده‌اند، اما بانکوک تنها شهری است که در این کشور مترو دارد. بنابراین مسافران تور بانکوک از نظر رفت‌وآمد خیالشان آسوده است. ساعت کاری این مترو از 5:30 صبح آغاز می‌شود و تا نیمه‌شب ادامه دارد. از نظر قیمت، مترو یکی از به‌صرفه‌ترین روش‌های رفت‌وآمد در تایلند است؛ ضمن اینکه به شما کمک می‌کند ترافیک را هم دور بزنید. بسته به طول مسیر، قیمت بلیط متروی تایلند چیزی حدود 16 تا 42 بات است؛ اما اگر قصد دارید مکرر از این وسیله استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم با 140 بات یک بلیط روزانه تهیه کنید.

44471-bangkok-metro-final.jpg
متروی تایلند

رفت‌وآمد در تایلند با تاکسی

تاکسی گرفتن در بانکوک و بسیاری از شهرهای تایلند بسیار آسان است؛ چراکه تعداد تاکسی‌ها در سطح شهر بسیار زیاد است و تمام آن‌ها در هر نقطه‌ای که بتوانند، توقف می‌کنند؛ ضمن اینکه استفاده از اپلیکیشن‌های تاکسی هم به سادگی پیدا کردن تاکسی می‌افزاید. اکنون سؤال اینجاست که از کدام تاکسی‌های تایلند استفاده کنیم؟ پیشنهاد این راهنمای سفر به تایلند به شما این است که سعی کنید از تاکسی‌هایی که مقابل جاذبه‌های گردشگری توقف کرده‌اند استفاده نکنید؛ زیرا این تاکسی‌ها فقط به مقاصد خاصی رفت‌وآمد می‌کنند و معمولاً از نرخ تاکسی‌متر پیروی نمی‌کنند. همچنین فقط به تاکسی‌هایی اعتماد کنید که دارای برگه شناسایی هستند. این برگه در بالای داشبورد ماشین قرار دارد. اگر وسایلتان را در تاکسی‌های تایلند جا گذاشتید، می‌توانید با شماره 1644 تماس بگیرید. همچنین اگر شکایتی از رانندگان این کشور داشتید، می‌توانید با شماره 1584 در میان بگذارید.

f9711ba1-d368-44b3-b381-4b794bd7ed3d.jpg
تاکسی تایلند

دیدگاه شما